Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šátky, autority a nedělní plácání

Inu pane docente Petráčku, s některými vašimi názory nesouhlasím a rád bych jen touto formou řekl proč.

http://www.lidovky.cz/satky-ve-skolach-vzdyt-pankaci-ani-gotici-take-nevadi-rika-odbornik-1f2-/zpravy-domov.aspx?c=A141004_182132_ln_domov_hm

Tento příspěvek, byť jsem použil formu dopisu je pouhou snahou verbalizovat pocit, který ve mně výše uvedený rozhovor vyvolal.  Prosím omluvte mojí gramatiku, není to moje silná stránka.

Nebudu se s vámi přít o oprávněnosti někomu povolit či zakázat nosit šátek. Sice dále v rozhovoru poukazujete na realitu, kdy jednotlivé kultury by se měli navzájem obohacovat a já si nejsem jistý, jakého obohacení bude docíleno, když jedna kultura se nevzdá ani pokrývky hlavy, zatímco druhá musí skoro předělat ústavu, jenom aby jí vyšla vstříc, ale budiž.

Jenomže vy se pak pouštíte do mě, protože očividně jsem relativistou, který v nic nevěří a nestojí si za vlastními hodnotami.

Pane docente, můžete mi prosím vysvětlit, jak jste skočil od mé nevíry v Boha k nevíře v cokoliv a absenci hodnot? Protože zde už to já vidím binárně opačně. Já totiž mám hodnotový systém, a mnoho věcí, ve které věřím. Dokonce si troufám říct, že v některých ohledech jsou silnější než vaše, protože vychází ze mě, z mého života, z mého okolí a ne z toho či onoho historického textu či kontextu, na který se tak rád odvoláváte.

Moje víra v rodinu, v důležitost čestného jednání, nevychází ze slov, jejichž roztodivné interpretace i dnes vedou k akcím, které celý svět nepřestávají překvapovat, ale z prachobyčejné sounáležitosti s těmi nejbližšími a snaze učinit se navzájem šťastnými. Zkuste na tomhle axiomu udělat sebevražedného atentátníka. Myslím, že to bude obtížné.

Je pravděpodobné, že jste ve svém rozhovoru generalizoval, ale způsobem jakým jste to udělal, jste neponechal prostor pro nikoho jiného než pro ty co s Vámi souhlasí a pro ty ostatní které kritizujete. V rozhovoru nijak neuvažujete možnost, že svět není černobílý, že třeba lidé nemají problém s islámem, ale trochu je deptá, že už ZASE se stát postavil za menšinu a ostatní odsoudil. Že zase je třeba pro někoho dělat výjimky. A zase vidíme, že za někoho je hromada „autorit“ ochotná se bít do posledního dechu.

Nemám, žádné hodnoty, v nic nevěřím, jsem cynik, relativista a neuznávám autority.

Na tom posledním se možná shodneme, pane Doc. PhDr. Ph.D. Th.D, autority se v poslední době uznávají těžko.

S přátelským pozdravem

Michal

Autor: Michal Dvořák | neděle 5.10.2014 17:09 | karma článku: 19,37 | přečteno: 689x
  • Další články autora

Michal Dvořák

Je Babiš Bitcoin?

V mých sociálních bublinách se točí hlavně tyto věci, ANO, Bitcoin a produkty na zvětšení penisu. Vyjma posledního (dozajista omylem) se mi zřejmě podařilo zamotat FB algoritmu hlavu. Proč jinak by se zobrazovaly oba názory.

13.9.2017 v 10:59 | Karma: 8,67 | Přečteno: 334x | Diskuse| Společnost

Michal Dvořák

Koho vlastně Zeman nepozval

Ach jo, neuplynou dva dny, aby média nepřinesla nějakou pikantérii, ze života našeho hradního pána. Možná už je to zhůvěřilost těchto médií, možná si to skutečně zaslouží. Přiznávám, Zeman nepatří, do skupiny mých oblíbenců, to říkám narovinu a dále se tak budu snažit, své osobní antipatie omezit tím, že se k p. Zemanovi jako člověku vyjadřovat nebudu. Namísto toho, bych rád tuto myšlenku rozvíjel pomocí substituce toho, co vlastně takový prezident reprezentuje a co/koho reprezentuje takový rektor.

25.10.2013 v 11:40 | Karma: 16,09 | Přečteno: 1448x | Diskuse| Ostatní

Michal Dvořák

Sýrie aneb škola držitele Nobelovy ceny

Už je to zase na spadnutí, celý svět s napětím sleduje dění v Sýrii a média, většinou formou online zpravodajství, nás neustále zásobují množstvím čerstvých novinek. Otázka už zřejmě není jestli, nýbrž kdy, a kdo všechno zaútočí. Já však z toho nejsem úplně nadšený. Nechci o sobě tvrdit, že jsem pacifista, ale musím se ptát, nezdá se vám, že v tomto konfliktu něco smrdí více než ty chemické zbraně? Dovolte mi přednést pár pochybností, kvůli kterým se stavím k intervenci skepticky.

1.9.2013 v 11:34 | Karma: 20,12 | Přečteno: 663x | Diskuse| Ostatní

Michal Dvořák

Ten pocit svobody

Jak noha nohu míjí a cesta pode mnou ubíhá, vzdaluji se od problémů, které na mě čekají, za dveřmi ze kterých jsem vyběhl. Z počátku zatížen, prací, školou, které jak řetězy brání mi v letu. Vím, že už stačí jen kousek a běh se stane mým světem, ve kterém dokud nezastavím, jsem pánem jenom já.

11.5.2013 v 10:23 | Karma: 5,24 | Přečteno: 238x | Diskuse| Ostatní

Michal Dvořák

Z těchto voleb vítěz nevzejde

Internet, televize rádio i v práci se stačí na chvíli zaposlouchat a určitě zaslechnete, jak se někde řeší, prezidentské volby. Skoro každý má svůj názor a jen málokdo se čas od času trochu nevášní, když ho přednáší. Kampaně a anti kampaně nabírají na obrátkách a až se chce říct, že už je to jen krok od pouličních potyček. Jsou to naše první prezidentské volby a nějaké ty emoce se jistě dali očekávat. Já a někteří lidé, které znám, se však začínají ptát. Stojí to vůbec za to?

21.1.2013 v 16:43 | Karma: 9,62 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jestli se tomu nelze zasmát, tak to až tak důležité není.

Seznam rubrik