Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

milenkamikes

19. 1. 2011 12:34
no

jde o to, zda ty "drahé a dražší nebo nejdažší" potraviny jsou taky vždycky kvalitní.

Tím netvrdím, že kupuji to nejlevnější, ale někdy mám pocit, že to dražší je jen kvůli značce . A proč lidi raději šetří na potravinách a jedou na dovolenou? Protože jídlo jim jen projde žaludkem a druhý den je pryč a na dovolenou vzpomínají ještě dlouho.VVV

0 0
možnosti

DvorkaM

19. 1. 2011 13:12
Re: no

Máte pravdu tato informace se ke konzumentovi zřídka kdy dostane. V tuto chvíli mě nezbývá nic jiného než věřit v systém, dle zákona aby si někdo mohl dát příponu bio musí se řídit těmito pravidly pro ekologické zemědělství, zákon 242/2000 Sb. (zákon) a vyhláška MZe č. 16/2006 Sb., jakož i nařízení Rady (ES) č. 834/2007 a jeho prováděcí předpis nařízení Komise (ES) č. 889/2008 v platných zněních.

a dovolím si také citovat z komentáře Petra Hájka který to podle mě trefně vystihl:

"Ale já tvrdím - u dražších možná kupujeme zmetky. U levných je to jistota."

0 0
možnosti

ajka33

19. 1. 2011 11:47
asi to chce balanc a - rozum

Nekupuji uzeniny, temer nikdy, hnusi se mi co tam asi je. Ze zabijacky jim vsechno, vcetne uzeneho, kdyz to mi blizci udelaji. Precpavam se sadlem s cibuli a domacimi vejci, piji s laskou domaci slivovici a nekdy si jen tak upecu brambory a dam si na ne maslo (opravdicke) a pak to dlouze zapijim kefirem (tucnym:-)). BIO veci me nezajimaji, shitky za 10kc tez ne. A kdyz neco stoji za prd, priste to uz nekoupim. Ono to zas tak tezky neni.

0 0
možnosti

DvorkaM

19. 1. 2011 13:05
Re: asi to chce balanc a - rozum

Máte pravdu když se dostanete ke kvalitním potravinám ze zabijačky to je to pravé ořechové, také se ke mě o víkendu dostal kousek (bohužel opravdu jen kousek) panenky ze zabijačky a musím přiznat že jsem se olizoval i za ušima jak mi šmakovalo, ale k takovémuhle masu se teď zase rok nedostanu a musím vzít zavděk tím se k dostane na pult k řezníkovi a kdoví jak to s tím je. Hned jak jsem článek dal na internet napadlo mě, že vůči slovu bio se mnoho lidí vyhraní. A ani já na něj přísahat nebudu, uvedl jsem ho protože neznám značky které by se snažili upřednostnit kvalitu, a tohle je jediný druh o kterém vím že tam jsou jisté standardy vyžadovány.

Jinak jak říkáte pakliže se dostanete k potravinám tak říkajíc od zdroje tak to je pochopitelně optimální :)

0 0
možnosti

India

19. 1. 2011 8:54
Pane autore,

i když naprosto souhlasím s tím, co jste napsal (karma), přesto znám ve svém okolí rodiny, kde se takto stravují. Přišli o práci a aby měli aspoň na zaplacení bydlení a neskončili ve spárech Providentu, musí jíst i s dětmi tyto hnusárny. Nikdo by to na nich nepoznal, nesvěřují se, ale je vidět pána, jak chodí často na ryby, na houby, děti nosí domů ovoce z alejí, matka zavaří co se dá... a kolem regálů s Bio potravinami jen projdou. O nich by se mělo taky napsat. Nejde o to koupit méně a kvalitně - jde o to nakrmit děti, aby byly syté, protože dětem se těžko vysvětluje, že budou mít poloprázdný talíř, ale zdravější.... Vhválím, jak jste ve svém věku zodpovědný a přeju vám, aby to dlouho vydrželo...R^

0 0
možnosti

DvorkaM

19. 1. 2011 11:11
Re: Pane autore,

Máte pravdu, i takováto situace můžu nastat, ale pakliže to skutečně je jak to popisujete, pak šetření na jídle vlastně bylo až poslední položkou na šetřícím seznamu. Nad čím já jsem se zamýšlel, bylo to, že často se k tomuto druhu šetření uchylují lidé hned od začátku. Jako student si dovolím poukázat na příklad který mě blízce obklopuje. Často pozoruji, že studenti kupují největší a nejlacinější hnusy jaké jsou schopni najít a ušetřené peníze pak utratí za alkohol či cigarety a věřte mi často i nemalé částky. A tyto lidi jsem měl svým komentářem na mysli, člověk který šetří na jídle aby poté utratil několik set na alkoholu.

0 0
možnosti

Vrah

19. 1. 2011 0:53
Měl jsem tu čest ochutnat „výrobní salám“

Měl jsem tu čest ochutnat „potravinu“ se strašidelným názvem „výrobní salám“ (zní to ještě strašidelněji než „výčepní lihovina“, kterou jsem nikdy neměl odvahu ochutnat, a to jsem pil leccos) – soudě podle signálů z chuťových pohárků ten „salám“ vyrobili někde v pekárně.

0 0
možnosti

Astaroth

19. 1. 2011 9:07
Re: Měl jsem tu čest ochutnat „výrobní salám“

Jak uz nazev napovida, predpoklada se uziti salamu k dalsi vyrobe, zejmena do majonezovych salatu, tam jeho "chut" v octu a oleji zanikne.

0 0
možnosti

akki

19. 1. 2011 0:25
Vrtá mi hlavou:

Jste už dnes druhý, co píše "seš". To je nová móda, nebo to má hlubší význam?

0 0
možnosti

Vrah

19. 1. 2011 0:51
Re: Vrtá mi hlavou:

Třeba to znamená „Střední ekonomická škola“. ;-D

0 0
možnosti

lesicatko

18. 1. 2011 22:58
tak ja neviem

Ja jem to, čo mi chutí...

0 0
možnosti

lada222

18. 1. 2011 23:10
Re: tak ja neviem

A tak je to správně:-)

0 0
možnosti

Sargassum

18. 1. 2011 22:39
Seš co jíš - Ano,

jste u jídla a těla. Poznal jste, jak věci fungují.

Karma

0 0
možnosti

petrhajek.blog.idnes.cz

18. 1. 2011 21:03
dobrá úvaha, dobrý směr...

Teď už jen doufat, že výrobci to berou stejně a za dražšími se neskrývá stejný šmejd a drahá značka. Ale já tvrdím - u dražších možná kupujeme zmetky. U levných je to jistota.

0 0
možnosti

lesicatko

18. 1. 2011 23:29
Re: dobrá úvaha, dobrý směr...

Jedny z najlacnejších potravín , tvoriace kedysi zaklad tzv chudobných jedal na Orave - chlieb, masť, cibuľa, slanina ,kapusta, zemiaky  /a vypálená slivka, občas:) / No a tí ľudia sú zdraví...

0 0
možnosti

Luborka

18. 1. 2011 21:01
Ano,

jistě si zaslouží obdiv každý, kdo si uvědomí, že někdy méně je více. Je však smůla, pokud si myslí, že dráž je lépe, nebo kvalitněji, a potraviny z toho nevyjímaje. Dnes je potíž získat kvalitní "zdravou " potravinu. Pokud mi totiž někdo v rámci evropské zóny předkládá bio produkty musím se usmívat, je to jako od valacha očekávat hříbata. Vaše tělo zjistilo, co nepotřebuje a začalo se toho zbavovat, v určitém okamžiku ale příjde na to, že mu něco chybí a to je to, o čem by jste měl začít uvažovat a systematicky řešit. Bude to hodně náročné na čas a peníze, ale snad Vám to stojí za to. Držím palce. 

0 0
možnosti

lada222

18. 1. 2011 23:06
Re: Ano,

Bio je předražené a laciný šmejd obyčejně není dobrý. Nejlepší je řídit se chutí a užitečné jsou značky kvality jako Klasa. Někdy výrobce sám je určitou zárukou kvality. Přemýšlet nad tím co říká tělo je zbytečné. Nic neříká, pokud Ti nebude špatně. Nosit si do obchodu lupu a zkoumat složení potravin? A ještě k tomu ve 20 letech? :O

0 0
možnosti

mountbiker

18. 1. 2011 20:33
Dobrýýýýýý !!!!!!!

Jsem vždy potěšen, když mladší lidi, než jsem já, dokáží používat "selský rozum" . Pane Dvořáku rád karmuji ;-D a prosím - pište dálR^

0 0
možnosti

DvorkaM

18. 1. 2011 20:46
Re: Dobrýýýýýý !!!!!!!

Velmi děkuji, rozhodně mám v plánu pokračovat.

0 0
možnosti
  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1129x
Jestli se tomu nelze zasmát, tak to až tak důležité není.

Seznam rubrik